Frågor & Svar
Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi stött på. Skulle Du inte få svar på din fråga efter att ha läst igenom den här sidan, kontakta oss på följande epost-adress: kundtjanst@paketfabriken.se
Hur vet jag att min order är registrerad?
När din order gått in i vårt system får du upp en text på sidan som tackar för din beställning och du får ett ordernummer. Du får också ett bekräftelsemail till din angivna e-post adress. Titta för säkerhets skull även i din skräppost om den inte dyker upp i vanliga inkorgen.
När kommer min gåva?
Din gåva levereras som postpaket till närmaste lokala utlämningsställe inom ca 10 dagar efter att vi har mottagit Din beställning. Om du valt att byta in ditt gåvokort från Paketfabriken till något annat gåvokortsalternativ – så får du följa den kortleverantörens villkor och leveranstider.
Jag har fått ett gåvokort hur gör jag?
Gå in på “Se alla produkter”, där finner Du alla produkter som Du har möjlighet att välja mellan. Du kan lägga saker du är intresserad av i ”önskelistan”. Där kan du sedan i lugn och ro gör det val du vill ha som julgåva. När Du bestämt dig, klicka på ”Lägg till i varukorg”, klicka sedan på “Se varukorgen” – kundvagnen uppe till höger, fortsätt sedan till kassan genom att klicka på “Gå vidare till kassan”. Du får därefter skriva in Dina kontaktuppgifter, glöm inte mobilnummer, då posten kommer att SMS-avisera ditt paket. VAR NOGA MED ATT KONTROLLERA mailadressen och mobilnumret – då detta är viktiga uppgifter för oss för att ha kontakt med dig. Sedan är det dags att skriva in koden på ditt gåvokort. Sedan kan du skicka in din beställning. När Din beställning är mottagen skickas ett e-mail till den e-mailadress du har angett. Spara detta som kvitto.
Kan jag lösa in mitt gåvokort per telefon?
Nej, tyvärr inte. Du löser in Ditt kort genom vår hemsida.
Kan jag välja vart gåvan ska levereras?
Du skriver själv in mottagaradress till gåvokortet. Cirka 10 dagar efter beställning får mottagaren ett SMS meddelande till mobilnumret du angett och kan därefter hämta paketet på närmsta utlämningsställe. Vissa gåvokort har avtalat om leverans till arbetsplatsen. Detta framgår av texten på ditt gåvokort.
Tänk på att paketet ligger 7 dagar på postutlämingsstället.
Kan jag välja när gåvan ska levereras?
Nej, tyvärr inte. När väl beställningen är gjord dröjer det ca 10 dagar innan mottagaren får avisering om paketleveransen. Därefter har mottagaren 7 dagar på sig att hämta ut gåvan innan försändelsen går i retur till avsändaren (via PostNord-appen kan du förlänga liggetiden till 14 dagar). För ej uthämtade paket debiteras en kostnad för att paketet skickats i retur till oss samt en administrationskostnad. Kostnaden för detta är f.n. 149 kr. Vissa gåvokort har avtalat om leverans till arbetsplatsen. Detta framgår av texten på ditt gåvokort.
Finns det andra varor att välja mellan än de som finns på hemsidan?
Nej, det är bara de produkter som visas i gåvoshopen som du kan välja på. Du kan byta till ett annat gåvokort – valen ser du på sidan.
GDPR
Vi behöver din adress och e-post samt telefonnummer för att kunna fullfölja vårt uppdrag att leverera din valda gåva. Detta är uppgifter som du godkänner genom att beställa en produkt.
E-post för att skicka bekräftelse och leveransavisering. Telefonnummer för att PostNord skall kunna avisera att paketet finns att hämta på utlämningsstället.
Dessa uppgifter raderas ur vårt system senast 6 månader efter stoppdatum för gåvoshopen. Vi delar aldrig några uppgifter med andra aktörer.
Har du frågor om dessa uppgifter – kontakta oss via e-post: kundtjanst@paketfabriken.se
Vi stödjer Team Rynkeby
Genom Paketfabriken stödjer du Team Rynkeby. Tillsammans gör vi skillnad.